Powered By Blogger

söndag 3 oktober 2010

Lyxig snabbmat

Eftersom jag är "ostoman" inkluderar jag gärna ost i matlagningen så fort det finns möjlighet, och det gör det ju ofta numera...
Jag har haft tillräckligt med dåligt samvete över osten jag ätit förut i livet, nu är det slut med det och det känns fantastiskt! Aldrig mer en ost med en fetthalt under 28%! Ost är ju så gott och så användbart i alla måltider vare sig det är frukost, lunch, mellanmål eller middag.
Igår på konferensen fick vi till fikat kaffe (med röd mjölk och vispgrädde att ha till) och god brieost, mums!

Rostasfilé med gorgonzolasås
Recept 2 personer

Ca 150 g Rostasfilé/person
100 g gorgonzolaost
Ca 2 dl vispgrädde
Salt/peppar
Smör


Stek köttet på ganska hög värme så det får fin stekyta men är lite rosa innuti.
Smält en klick smör i en kastrull och häll ner osten. Rör så att det blir krämigt röra och tillsätt vispgrädden. Krydda med lite svartpeppar.
Ät med några favoritgrönsaker som gör sig bra med gorgonzolan, jag valde blomkål.

1 kommentar:

  1. Hej Veronica.
    Ser verkligen jättegott ut! Blomkål funkar så bra på LCHF! Om du vill kan du gärna kolla&följa min blog för inspiration, den är om LCHF med videos där jag försöker laga maten och underhålla samtidigt, fast på engelska, jag tror det kan behövas att dieten sprids i världen! Följ gärna den och min youtube-kanal och ge stöd. Jag tror LCHF akn bli stort om vi håller huvudet kallt men ändå promotar den.
    Tackar
    William (PhD St. Life Science)

    SvaraRadera