Powered By Blogger

fredag 1 oktober 2010

Fredagsmys såklart!

En livsstil ska vara behaglig och trevlig och såklart innehålla fredagsmys! Det här är ingen "diet" där man ska lida och vara "duktig" utan där man ska äta gott och må bra, det är så jag ser det:-).
Finns väldigt mycket bra fredagsmys-grejjer som inte skapar sötsug eller dåligt samvete eller viktökning, här nedan några favoriter hos mig:
- Oliver av alla sorter. Gröna, kalamati, fyllda med fetaost, i örter, osv.
- Nötter, alla sorter. Macadamianötter, jordnötter, cashewnötter, pistagenötter, rostade mandlar...
- Vin. Ett gott rödvin är fredagsmys!
- Ost. Brieost, camenberg, cambonzola. Eller skära små kuber av en god lagrad ost. Eller kanske göra ostbollar av philadelphiaost och riven stark ost. Rullas i hackade nötter, t ex valnötter. Mums!
- Choklad. En god mörk sort. Bland de i vanliga mataffären gillar jag Marabous 86%-iga bäst.
- Parmesanchips. Alltid en favorit:-)! Har ni några bra fredagsmys-tips?
Ha en riktigt härlig kväll!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag läser din blogg varje dag, men jag är dålig på att kommentera.
    Tack för alla inspirerande tips och goda recept!
    Mitt fredagsmys är ett glas gott rödvin och lite nötter, mums! Jag saknar inte ens chipsen och godiset! =)
    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera