Powered By Blogger

onsdag 3 mars 2010

Dagens restaurangbesök

Idag firades det bröllopsdag och då blev det restaurangbesök.
Ett ganska lyckat sånt faktiskt.
Jag åt oxfilé med gorgonzolasås och det erbjöds kokta grönsaker (sparris, bönor, morötter) till. Förvisso kanske lite överkokta men vi var inte heller på någon jättedyr lyxrestaurang så det var ändå okej.

Nackdel att man serverade bröd med bara Lätt och Lagom till...
Ärligt talat, oavsett om man äter LCHF eller inte, så tycker jag inte att Lätt och Lagom hör hemma på en restaurang kvällstid, som enda alternativ till brödet!
Det är skillnad på lunchrestaurangen, om man kan välja på Bregott och Lätt och Lagom, det är ju okej. De som äter viktväktarmat måste ju kunna ha ett alternativ:-)

I morgon blir det faktiskt restaurangbesök igen. Vi får se hur det blir. Onekligen känner man sig lite begränsad och man kanske inte bara vill äta kött och bearnaisesås...
Tapas tycker jag därför är helt perfekt och jag var på Tapasrestaurang i lördags. Där åt jag smörstekt svamp, vitlöksfrästa räkor och en tallrik med parmaskinka, korvar och ostar. Superbra och gott och mätt blev man!
Sen en väääääldigt god cappucino till efterrätt.
För er som bor i Stockholm rekomenderas alltså Restaurang Tvärsöver, på Bondegatan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar