Powered By Blogger

torsdag 11 mars 2010

Mina kollegors lunch idag

Idag åt jag med en grupp kollegor som intog följande lunch:

Kollega 1: (från lunchrestaurangen). Falukorv och stuvade makaroner med mycket ketchup. Till det lite rivna morötter, ett glas mjölk och ett glas Fanta.
Till "efterrätt" 3 pannkakor med mycket sylt.

Kollega 2: (från Findus) Fiskgratäng med mos. Inga grönsaker.

Kollega 3: (från lunchrestaurangen) Pannbiff med gräddsås och potatis. Inga grönsaker men 3 pannkakor med mycket sylt till efterrätt.

Kollega 4: (medhavd matlåda) Köttfärssås och fullkornsmakaroner. Inga grönsaker. Vatten till maten.

Kollega 5: (medhavd matlåda) Tjockpannkaka med blåbärssylt. Inga grönsaker. Vatten till maten.

Kollega 6: (från lunchrestaurangen) Falukorv och stuvade makaroner. Till det lite sallad och ett glas lingondricka.

Alla utom en av dessa kollegor har övervikt! Han som är smal är han som åt Falukorv och makaroner utan pannkaksefterrätt.
En person av dessa är en kvinna, hon åt tjockpannkakan. Och hon sa efter lunchen att hon nu "måste gå ner i vikt", och har skaffat sig en stegräknare för att lyckas med det.

Själv åt jag matlåda från gårdagens middag:

Gräddig kycklinggryta med svamp, paprika och ädelost.
Till det brysselkål, broccoli och 5 stycken pärltomater.

Apråpå diskussionen att äta "balanserat" och "varierat", så måste jag nog säja själv att jag vann idag:-)

Jag funderade också på vad jag själv skulle valt innan LCHF?
Då hade det blivit falukorv och makaroner, och 1 pannakaka med sylt till efterrätt. Och en liten tallrik sallad, och ett glas lingondricka:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar