Powered By Blogger

söndag 7 mars 2010

Laga mat tillsammans

Igår var jag bortbjuden på en liten tjejmiddag.
Vi hade tillsammans bestämt menyn och lagade maten tillsammans.
Det blev en väldigt rolig och mysig tillställning med väldigt god mat och mycket skratt!

Det var inte 100% LCHF men nära nog för mig:-)

Till förrätt åt vi en underbart god Hummersoppa!
Ta bort mjölet och du får en lite "lösare" soppa men samma underbara smak! Vi dekorerade med lite extra räkor också, kan ju inte bli fel...

Till soppan serverades parmesanchips.



Till varmrätt åt vi helstekt Rostasfilé med örtagårdssås. Den här såsen är fantastiskt god, vill verkligen rekomendera den!



Sen till efterrätt blev det en Hallon/chokladmousse. Jag tog inte så mycket men den var god! De andra tyckte att den inte var så söt, men tillräckligt för mig:-)

Sen blev det även ganska mycket gott vin och en del nötter... En riktig kanonkväll!
Nu ska jag ut till landet och skotta massa snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar