Powered By Blogger

lördag 13 mars 2010

Schlagerfestival!

Ikväll avgörs det!

Jag är inte någon jättestor schlagerfantast men finalen tycker jag är kul att se! Och såklart Eurovision song contest sen senare i vår.

Det har länge varit tradition hemma med chips & dip dessa kvällar.
Chips har kunnat glida ner var och varannan helg förut, men dipen har vi snålat lite med och köpt bara till väldigt speciella tillfällen, då bland annat schlagerfinalen.
Det slog mig idag i affären, att idag måste det bli något helt annat!



Det låg chips i var och varannan kundkorg hos folk på ICA idag, men i min kundkorg hamnade det:
-En burk gröna ört och vitlöksmarinerade oliver
-En påse Macadamia-nötter

En god middag blir det såklart innan, så vi får se hur mycket vi ens orkar festa till på dessa tilltugg!

Intressant det här förresten, med att mäta hur mycket fett/kolhydrater e tc som finns i en portion chips.

En portion chips är ca 13 stycken chips!

Om man skulle försöka sig på en kaloribantning och "äta lite av allt" så är det alltså 13 chips som gäller ikväll!

Grattis ni som klarar det, jag klarar det inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar