Powered By Blogger

onsdag 7 april 2010

Jaha, då får man laga mat själv igen...

Har ätit helt fantastisk mat på vissa ställen på min resa!

Om ni åker till Sydafrika rekomenderar jag verkligen dessa två ställen! Det ena är en restaurang i Hermanus, det andra en bed & breakfast (där man kan boka middag) i White River, perfekt stopp på väg till safarin i Krugerparken!
Det var helt fantastisk gourmetmat för "inga pengar"!

Så blev icke fallet idag, när jag själv lagade vardagmiddagen:-)
Men gott blev det i alla fall!



Kycklingklubba i ugn med smörstekt vitkål

Recept 4 personer


Lägg 4 stora kycklingklubbor i en ugnsfast form. Krydda med lite salt, peppar och cayennepeppar (eller något gott örtsalt)

Rör ihop såsen
Sås:
2 dl creme fraiche
1 dl vispgrädde
1 tsk sambal olek
1-2 msk kalvfond
Ev en skvätt rödvin
3 msk soja

Häll såsen över kycklingen och in i ugnen ca 50 minuter på 175 grader.

Smörstek vitkålen på låg värme i ca 15 minuter. Krydda med lite salt och svart/vitpeppar.

Jag serverade med avocado till för jag köpte en hel "säck" idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar