Powered By Blogger

onsdag 3 februari 2010

Ägg

Jag tycker att ägg är supergott och hoppas att jag kommer tycka det för alltid, eftersom det är så nyttigt, och något av en "basföda" om man vill göra det enkelt för sig (och det vill man!) när man äter LCHF.

Har köpt ekologiska ägg i flera år, men satt igår för första gången och surfade runt och kollade vad som verkligen skilde de ekologiska äggen från de icke ekologiska äggen, och såklart fanns det tester på det!
Det skiljer helt klart i näringsvärde på de olika äggsorterna, och detta beror på det foder som hönsen får. Ekologiskt foder-Ekologiska ägg. Men inte bara det!
Ekologiska ägg kommer från ekologiska höns som ska "leva naturligt".
Och det känns bra för mig som konsument och djurvän!
Jag vill inte att hönsen ska stå ihopträngda i burar inomhus och äta billigt foder, bara för att jag ska spara 50 öre-1 kr/ägget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar