Powered By Blogger

måndag 15 februari 2010

Måndag igen

Ibland känns det som om det bara är måndag och söndag. Helgerna flyger ju iväg, och veckorna går rätt fort de också.
Denna gråa dag lever jag på solen som jag fick igår, fantastiskt fint var det verkligen!
Funderade på (idag också..) när man kan börja jogga. Och med "kan" så menar jag att jag inte vill ha kallare än nollgradigt:-)
Hoppas snart, nu vill jag ha vår!

Medans katten Jerry bevakade Spotify så att rätt låtar spelades så gjorde jag idag kycklingwraps. Blev tyvärr helt galet illamående innan maten var klar, och sitter nu här och är livrädd för vinterkräksjukan och vågar inte äta något alls just nu.
Calle sa dock att det var "jättegott" och "coolt":-)





Wraps med kycklingröra
Recept 4 personer

4 kycklingfiléer (eller kött av en grillad kyckling)
1/2 fint strimlad rödlök
1 1/2 dl creme fraiche
1 1/2 dl majonnäs
Salt, peppar, paprikakrydda.
Ev lite cayennepeppar eller chilikrydda.

4 st omeletter gjorda på två ägg/omelett


Skär/strimla kycklingen i små bitar och stek i smör. Krydda med lite chili eller cayennepeppar om du vill ha lite sting.
Låt kycklingen svalna.
Gör en röra med majonnäs och creme fraiche och salt/peppar och ev paprikakrydda.
Blanda i lök och röran med kycklingen och smaka av om du vill ha mer kryddor.

Gör en wrap och njut!
Och hoppas att du också tyckte det var "coolt":-)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar