Powered By Blogger

onsdag 24 februari 2010

LCHF-middag hos syster

Idag testade jag en ny maträtt som jag tänkte ihop på bussen på väg till syrran.
Vi blev nöjda med resultatet och mätta!

Idag blev det ingen champagne till maten utan vanligt hederligt vatten:-)

Briegratinerad kyckling
Recept 4 personer

4 kycklingfiléer
1 bit brieost
1 paket creme bonjour kantarell
2 dl vispgrädde
Timjan, salt, peppar

Stek kycklingfiléerna i lite smör så att de får fin färg. Krydda med lite salt och peppar.
Lägg kycklingen i ugnsform, skär skåror i kycklingen och lägg brieost i skårorna.
In i ugnen ca 15-20 minuter på 175 grader.
Rör ihop vispgrädde med creme bonjour och krydda med lite timjan, salt och peppar.

Serveras med t ex broccoli.

4 kommentarer:

  1. låter/ser mumsigt ut måste nog testas!

    SvaraRadera
  2. Tack, ja det var faktiskt riktigt gott:-)!

    SvaraRadera
  3. Spännande kombination, låter riktigt smaskigt! Det får min mathjärna att gå igång :)! Jag gillar kombon brieost och salami så jag kommer nog att testa detta i helgen men även peta i salamiskivor i skårorna. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  4. Såklart det blir säkert ännu godare med salami och brie:-)!

    SvaraRadera