Powered By Blogger

torsdag 18 februari 2010

Restauranglunch och middag framför tv:n

Idag var jag på möte på stan, och åt lunch på en lunchrestaurang där man själv fick plocka vad man ville, perfekt!
Jag valde en bit kyckling i svampsås, och en viltfärsbiff i gräddsås. Och snålade inte med såsen.
Eftersom jag anar efter min LCHF-kurs att jag nog äter för lite fett så tog jag med mig ett paket bregott, och klickade ut halva (jag vet, inte jättemycket, men jag hade ju mycket sås...) lilla paketet på kycklingen.
Gott och jag kände mig mätt.
Efter ca 1,5 timme kände jag mig inte mätt längre. Anar att jag ätit "gräddsås" redd med mjöl och gjort på någon lättprodukt.
Man märker/känner skillnad direkt i hur länge man är mätt när man äter sånt, helt otroligt!

Så till middag fick jag fett-kompensera lite...

Fetaostbiffar med aioli och blomkål/broccoli med en klick smör på. Gott! En klick smör gör underverk för nykokta grönsaker!



Mumsandes på detta såg jag Anja Pärson klara sitt åk utan att ramla, jag vågade knappt titta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar