Powered By Blogger

torsdag 11 februari 2010

Lite frukostvariation

Jag har ju varit lite "kär" i min turkiska yougurt med hallon på vardagmornarna. Men tänkte för någon vecka sedan att jag skulle försöka slita mig lite från mejerivaror, så jag testade en omelettfrukost klockan 06.30. Är inte riktigt van vid varm mat på morgonen men har aldrig varit en sådan som haft svårt att äta tidigt, så det var inga problem:-)

Rörde ihop en omelett på 2 ägg och ca 1 msk (liten skvätt) grädde. Stekte i kokosfett, och när det var klart vek jag ihop och hyvlade 2-3 bitar smör över.
Ojoj, det var gott:-)




Sen har det blivit lite så att jag ätit varannan dag yougurt och varannan dag omelett. Dock saknade jag mina hallon lite, så det löser jag genom att ta en tesked oavsett om jag äter yougurt eller inte. Utan yougurt går det rakt in i munnen bara.
Längtar till färska hallon från trädgården...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar