Powered By Blogger

tisdag 22 juni 2010

Frukost, lunch eller middag...??


Det spelar ingen roll!
Jag äter ju inte längre fil och smörgås på morgonen för att sedan övergå till "tyngre och tyngre" mat ju längre dagen lider, för att sedan på kvällen kunna kulminera i mycket mat och gärna lite godis, eftersom man är så vrålhungrig och sugen pga det man inte ätit tidigare under dagen...
Så var det för mig förut, så är det aldrig längre.
Skönt!

Dock föredrar jag något äggbaserat till frukost framför biff med bearnaise, men alla gör ju som de vill:-)
I Asien t ex, där äter man "vanlig mat" till frukost och inte fil och musli och smörgås. Och varför inte??

1 kommentar:

  1. Instämmer.

    Tänk vad mitt liv har ändrat sig sedan jag gick över till LCHF-kosten.
    Verkar som jag äter ungefär som du gör, gärna en äggbaserad frukost och så kött/fisk de andra målen.

    Inte längre matstyrd av ett evigt suuug/magsyra i magen. Lugn, fin och mätt.

    Firar snart 2-års-jubileum.

    Följer med intresse din blogg. Tack!

    Varma hälsningar.

    SvaraRadera