Powered By Blogger

onsdag 30 juni 2010

Stockholms värsta turistfälla?


Hur hamnar jag där varje år?
Fast jag vet att det var uselt året innan?
Kanske för att jag bor 10 minuter därifrån och det är roligt att titta på folk, men det är inte värt det!

Jag pratar om Medborgarplatsens uteserveringar.
Servicen är usel, servitriserna otrevliga och maten...
Jag besällde biff med bearnaise och bad att slippa pommes fritsen. Får till svar "Köket tar inga specialbeställningar".
"Specialbeställningar?" säjer jag, för jag vill ju faktiskt bara ta bort en sak...
"Nä, det går inte" blir svaret.
Så jag får mina pommes frites, äter dem inte och de får kastas.

När vi ska betala finns ingen där.
Min vän går in och säjer att "Vill någon ha betalt eller vill ni bara att vi går?" och får ett snäsigt svar om att det inte var "mitt bord".
Vi får leta reda på "våran" servitris innan vi får betala. Ytterligare 10 minuter tar det.

Inget mer "Medis" detta år, det finns faktiskt BRA uteserveringar i Stockholm!

P.S Glömde säja att biffen var så seg så jag nästan fick kramp i handen av att försöka skära den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar