Powered By Blogger

torsdag 10 juni 2010

Tack pappa!

För bra inspiration över vad jag skulle göra med min makrillfilé!

På temat "Makrill á la hotell Lysekil", där orginalet då var panerad (i mjöl) makrill och färskpotatis.

Mjöl och färskpotatis valdes bort. (Färskpotatisen kommer inte väljas bort hela sommaren!) och jag serverade blomkålsmos till.
Det var också väldigt gott.
Tyvärr är jag ensam om att gilla fisk här hemma (om man bortser från katterna såklart!) så det blev ingen succé.
Förutom hos mig såklart, för jag tyckte det blev fantastiskt gott och vill verkligen rekomendera det:-)!

Makrillfilé i dillsås
Recept 3-4 personer

Några färska makrillfiléer eller 1 paket frysta
Smör
1 1/2 dl dill
2 dl vispgrädde

Salt/peppar

Stek fisken på hög värme i (mycket) smör så den får färg, någon minut på varje sida.
Salta/peppra och häll på grädden och dillen och låt puttra ihop ca 10 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar