Powered By Blogger

söndag 6 juni 2010

När man inte vill gå ner mer i vikt

Nu gäller ju rubriken ovan inte mig utan min man.
Han har gått ner ca 6 kg, hade egentligen inga direkta viktproblem från början, bara lite, lite "trivselmage" och en förkärlek för chips:-)

Från början, i september förra året, var planen att testa på LCHF några veckor och sen återgå till det "normala" men försöka "skärpa sig" och äta mindre mat och godis och chips lite i allmänhet...
Den planen har vi nu lagt ner:-)
Jag vill gå ner några kilo till, men vi behöver inte hålla på och krångla här hemma med olika maträtter eller points eller annat.
Min man äter lite "friare" än mig, vilket innebär lite mer jordnötter, någon öl här och där, ibland en hamburgare med bröd. Fortfarande inga mackor, pasta, ris, chips eller kakor/bullar...
Att återgå till före LCHF vill han inte.
Hans vikt är också stabil med den här kosten eftersom kroppen och vikten stabiliserar sig när man nått "normalvikt" så behöver man inte vidta några åtgärder annat än att man kan unna sig lite större portioner ibland om man vill..

Man kan alltså äta det man vill och det man tycker är gott utan att vara rädd för att gå upp i vikt, PERFEKT!

Här har vi ett exempel på våra frukostar.

Min först. Ägg och lite avokado, yougurt med några hallon, lite färskost, kaffe med grädde...

Sen hans. Lite större portion ägg,korv, skinka, en klick philadelphia... En rejäl portion youghurt med mycket vanilj i och en stor kopp kaffe med grädde...
Sååååååå gott man kan äta och ändå hålla vikten utan att behöva fundera på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar