Powered By Blogger

tisdag 8 juni 2010

Frukostfavorit

Jag tjatar om mina frukostar men (för mig!) det är ju en så viktig start på dagen!

Förut var Skånemejeriers Yoghurt med vaniljsmak en favorit.
Med äkta vanilj.
Innehåll:
Ingredienser:
Yoghurt (högpastöriserad mjölk*, kondenserad mjölk*, yoghurtkultur), vanilj-hallonberedning (socker, hallon, modifierad majsstärkelse, naturlig arom, mald vaniljstång, syra (citronsyra),). Hallon 3 %, tillsatt socker 6,5 %


Den där majsstärkelsen är verkligen överallt!

Nu smaksätter jag min egen yoghurt. Inte någon majsstärkelse eller socker i den utan bara god krämig yoghurt med smaksättning enligt önskemål.
Vaniljpulver+hallon eller vaniljpulver+blåbär eller bara vaniljpulver.
Ibland några pumpafrön/solroskärnor/hackade valnötter i, för det nyttiga fetterna och för magnesiumet.

Mycket godare och mycket nyttigare än det färdigt smaksatta!

Har ni några andra förslag på god smaksättning av yoghurt, dela gärna med er!

GOD FRUKOST!

1 kommentar:

  1. Valnötter, Vanilj och Kardemumma är också en hit. Din med hallon tar jag gärna en sked av :)

    SvaraRadera