Powered By Blogger

onsdag 9 juni 2010

Och idag valde jag...

bort en annan gammal favorit som låg framför mig när jag köpte en Latte på fiket.

"Äppelpaj med kanel"

Det är ju såååå gott! Jag ska börja leta efter goda recept med varma äpplen och kanel i!
Kanske med lite fin vanlijglass till, det borde bli en smaskig efterrätt...

Nu när jag tänker efter verkar det vara saker med kanel inblandat som jag vill ha... Bör ju gå att ordna fin-fint med LCHF!

Kanel-tips tack, jag verkar ha ett kanel-sug:-)!

4 kommentarer:

  1. Älskar också äppelpaj :)! I höstas löste jag det med att smörsteka äppelbitar, strö över kanel och hackade nötter eller mandelspån. Avnjöts ljummet med kall vispgrädde smaksatt med vaniljpulver. Gott gott! Kan tänka mig att kombinationen kanel-vanilj-äpple-nötter skulle vara gott till yoghurt också ;).

    SvaraRadera
  2. Kanelyoghurt med lite rivet äpple på? :-)

    SvaraRadera
  3. Tack för mycket inspiration och peppning :) /Therese (nybliven lchf-are)

    SvaraRadera
  4. Tack för kanel och äppel-tips, ska absolut testas!

    Therese: Vad roligt med en nybliven LCHF-are:-)! Och roligt att du hittade hit, hoppas jag kan inspirera lite till att hitta din egen väg inom lågkolhydratkosten:-)

    SvaraRadera