Powered By Blogger

söndag 1 augusti 2010

Kylskåpsrensning på landet

Kvällens kylskåpsrensning och plockning i kökslandet blev en riktigt god middag!
Grillen tändes och det blev kycklinginnerfilé och en god korv, grillsnurra (som man sett miljoner gånger i reklamen känns det som men jag tycker faktiskt att den var supergod, och 87% kött i!).
Tillbehör blev en fetaost & rödbetssallad. Mina egna supergoda rödbetor som blandades med mycket fetaost och lite olivolja, fantastiskt gott!
Lite vitlöksbearnaise hade vi kvar också... Sista dagen på landet firades med lite efterrätt också. Om ni som jag älskar kanelbullar och äppelpaj så måste ni testa detta supertips som jag fått från Nilla!
Smörstekta äpplen med kanel Ät med vispad grädde eller lite god vaniljglass (eller både och...)! Helt underbart!
Sen satt vi ute länge och drack vin och hade det bra. I morgon packas katter och vi ihop för vår vidare resa, jag återkommer från annan del av Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar