Powered By Blogger

söndag 22 augusti 2010

Pesto-kyckling

Har "glömt bort" Pesto, som jag tycker är jättegott! Kanske för att Pesto ofta är förknippat med pasta? Så behöver det ju inte vara:-)!

Jag gjorde en kyckling med pesto som var jätteenkel men ändå god.

Pestokyckling
Recept 3 personer

3 kyckingfiléer eller andra bitar av kyckling
2 dl vispgrädde
3-4 tsk pesto
salt, peppar, timjan


Skär kycklingen i lagom stora bitar och bryn den i lite smör. Krydda med salt, peppar och lite timjan. Häll på grädde och pesto och rör om. Låt puttra i ca 5 minuter så det blir krämigt.

Serveras gärna med blomkålsris! Blomkålen är nyttig och desutom billig nu. En blomkål för en tia räcker till "ris" åt ca 5-7 personer. Att göra pesto själv är enkelt och såklart godast. Men jag hade en oöppnad burk av ICA:s pesto i kylen så jag använde den. Innehållet i burkarna av de olika märkena varierar, kolhydratmängden likaså. Och solrosolja i... Nästa gång gör jag egen pesto:-)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar