Powered By Blogger

onsdag 18 augusti 2010

Lite roligt!

Jag tycker det är lite roligt om jag berättar att jag inte äter så mycket kolhydrater och folk säjer "Det går inte för hjärnan fungerar inte utan kolhydrater".

Vad svarar man på det...?
Tack...:-)? Eller "Hur menar du nu?" Haha!
EDIT: Nej, min hjärna har fungerat ett helt år nu med väldigt lite kolhydrater... Och det beror ju på att hjärnan inte behöver kolhydraterna i sig utan glukosen. Och glukos omvandlas i levern från protein och fett och förser hjärnan med det som den behöver.
Hjärnan behöver fett också... Kanske ska man säja åt någon som äter en väldigt fettsnål måltid att deras hjärnor inte kommer fungera så bra...:-)?
Bär, grönsaker och grönt te är annat som får våra hjärnor att må bra och det konsumerar jag ju en del av.

1 kommentar:

  1. Fick också den kommentaren för en stund sedan. Har ju inte hållit på med LCHF så värst länge men lär väll få fler och fler sådana kommentarer.

    Min hjärna funkar dock lika bra som vanligt ;) förstår inte vad dom fått det ifrån att den inte skulle fungera.

    SvaraRadera