Powered By Blogger

fredag 29 januari 2010

Köttfärssås och...

Nej, inte Spaghetti såklart:-)!

Men en riktigt krämig köttfärssås med lite rött vin, färska (ja, frysta men ändå som färska...) örter och vispgrädde i...
Och såklart en hel del parmesanost på, jag älskar parmesan!

Och tillbehör?
Jo, jag gjorde "zuccinispaghetti" genom att hyvla zuccini med potatisskalaren och koka den ca (max) 1 minut i saltat vatten med lite olja i.
Sen en klick smör på det och det var helt fantastiskt jättegott!
Om jag får säja det själv...:-)





Ett gott rött vin är inte fel till en god köttfärssås.
Ett gott Franskt vin blev det idag (rekomenderas även till er som tror att ni inte tycker om Franska viner).

Parallèle 45 heter den och kostar 99 kronor.

Ha en riktigt härlig helg, själv ska jag på LCHF-kurs i helgen, ska bli jätteroligt, trots att jag missar två sovmornar:-)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar