Powered By Blogger

söndag 17 januari 2010

Te & mackor

Te värmer fint när det är lite kyligt ute!
Jag dricker alltid Rooiboste från Sydafrika. Det är inget koffein i det vilket är bra eftersom jag är lite känslig och får sömnproblem om jag får i mig koffein efter 19.30:-)

Idag bakade jag Oopsies i långpanna och frös in ett gäng bitar, perfekt att ha hemma!
Serverades med en rejäl klick smör på, samt ost & skinka



Oopsies går att förändra och modifiera mycket! Basen är äggvitan och att man sedan försiktigt vänder ner det man vill ha i.
Idag tillsatte jag krossade linfrön, ca 1/2 dl solroskärnor och lite mandelmjöl.

Det blir lite sockerkakskänsla, det kommer man inte ifrån, men om man ibland är sugen på en smörgås eller vill ha hamburgerbröd eller göra en räkmacka eller liknande så är det helt perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar