Powered By Blogger

torsdag 23 september 2010

Fisk och Fetaost

Lax är så gott. Och går ju precis som köttfärs att variera så mycket!
Övriga fiskar i fiskavdelningen tittar jag mest på. När de tittar tillbaka på mig känner jag att det blir problem... Skulle inte klara av att få en hel fisk och filéea den eller vad man nu gör. Känns som en stor lucka i min matlagning (varför gjorde man inte sånt på hemkunskapen istället för äckliga pizzor som man knappt fick ha ost på för att ost var så dyyyyyrt....??!?).
När fisken kommer i filéer från frys eller kyldisken är det lättare dock.
Här gjorde jag en skåra och tryckte ner lite god fetaost... Sen gjorde jag blomkålsmos.
Koka blomkålen i mindre bitar i ca 5-7 minuter. Häll av vattnet och häll på vispgrädde (ca 2 dl till ett normalstort blomkålshuvud), och 3-4 msk philadelpiaost som binder ihop väldigt bra (och som jag inte hade hemma nu...). Mixa till ett jättegott mos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar