Powered By Blogger

söndag 19 september 2010

Valvaka!

Jag är helt galet förtjust i att titta på Valvakan! Det är en riktig happening som man förr kunde äta chips och dip till:-)
Och Sören Holmberg och hans statistik, I love it! Den dagen han inte är med på Valvakan längre kommer vara en tråkigare valvaka...

Idag har vi ätit en fantastisk middag. Igen. Recept kommer.
Till valvakan blir det parmesanchips. Det är såååå gott! Riv parmesanost på grova sidan av rivjärnet och lägg i små högar på en form med bakplåtspapper. Låt vara i ugn på ca 225 grader ca 5 minuter (så att det bubblar ordentligt!), ta ut och låt svalna lite njut av parmesan på ett gott sätt! Champagne passar fin-fint till men det har man ju inte hemma en söndag kanske:-)
Ett glas vitt blir det nog i alla fall...

Tittar ni på Valvakan?

4 kommentarer:

  1. Håller verkligen med dig, valvakan är skitkul att titta på! Kan inte titta till slutet tyvärr, jobbar förmiddagsskift i morgon så väckarklockan ringer kl. 03.50 :-(

    SvaraRadera
  2. Mmm, parmesanchips är en av mina favoriter! Jag är glad att jag har hittat din blogg, vi har samma tänk kring maten och jag gillar dina recept. Och så skönt att läsa om LCHF på ett avslappnat sätt, jag är heligt trött på alla rabiata förespråkare!

    SvaraRadera
  3. Lite trött blev man idag men nu vet man...

    Tack tojis, roligt att höra!
    Jag tycker man ska vara lite "avslappnad" när man pratar övergripande LCHF. Sen att vissa individer måste inta en mer strikt och hårt hållen kost är en annan sak... Kan hålla med om att det spårar ur ibland:-)

    SvaraRadera