Powered By Blogger

onsdag 1 september 2010

Idag firar jag IGEN!

Idag firar jag att jag för ett år sedan tog beslutet att testa LCHF! Eller beslut och beslut... Jag tänkte som så att "Jag köper en bok av den där fettdoktorn så får man i alla fall äta god mat..." Det var efter semestern där jag tydligen ätit för mycket och för gott... Igen...
Så upp på vågen, hade inte vägt mig på evigheter för man anar ju att det inte är roligt och vill inte ha det svart på vitt, och det var ingen rolig upplevelse! Var hade de sista 10 kilona kommit ifrån och när hände det?!?!??!?!?!?
Min första maträtt var lax med vitvinssås där jag tänkte att det var gott men läskigt... Min andra maträtt var kyckling med jordnötssås, gott men jordnötssås?!?!? Fett, fett, KAN man bli smal på det?!?!? Panik...
Med facit i hand kan jag säja att ödet gick min väg, för om jag gått upp ett enda gram den där första veckan hade jag lagt av direkt!! Beundrar er som inte är som jag...:-)
Nu hade jag sådan tur att jag gick ner 3 kg redan första veckan, vilken sporre! Då satte jag upp målet. 15 kg skulle bort!
Min man sa att okej, han fick väl äta som jag också men han tänkte absolut "inte sluta med pizza". För några veckor sedan åt han sin första pizza sedan dess...

Han gillar LCHF minst lika mycket som jag:-)!

Efter 3 månader började jag blogga för att komma ihåg mina egna recept. Efter 4 månader gick jag kurs i LCHF och insåg att det inte var en bantningsmetod som var ovanligt trevlig utan en livsstil.
Nu ska jag utbilda mig till Kostrådgivare och vill att det ännu MER ska bli en livsstil...

Dax att fira!

1 kommentar: