Powered By Blogger

onsdag 19 maj 2010

LCHF-lunch

Jag fortsätter min "kartläggning" av LCHF-vänliga restauranger i Stockholm:

Idag tog min pappa med mig på LCHF-lunch på restaurang Gambrinus på Hantverkargatan.
Pappa har flerårig erfarenhet av Gambrinus råbiffar med bearnaisesås som serverades på onsdagar och det lät ju som en maträtt helt i min stil.

Köttbiten var gigantisk, den råstekta potatisen plockades bort och jag plockade istället ihop en liten hög med vitkål och andra grönsaker. Fick inte plats så mycket annat för här prioriterades köttbiten:-).

Stort plus för att man endast hade smör till brödet, och inga suspekta margarinpaket.
Stort plus också för att man efter maten får kaffe till bordet om man vill ha, och slipper hämta själv.
Plus också för priset på dagens lunch, 75 kronor.
Ett riktigt bra pris här i Stockholms innerstad!



Jag skulle tycka det vore hur roligt som helst att ha en egen LCHF-restaurang!
Tror ni det skulle funka:-)??

2 kommentarer:

  1. Kul att du testar restauranger i Stockholmsområdet med mat som passar! Jag bor 30 min med pendeln söder om sta´n så jag kommer säkert att besöka ngn av dessa som du finner bra.
    Med tanke på de recept som jag provat från din blogg, så säger jag: "Go for it", med en egen restaurang!

    SvaraRadera
  2. Mums, den köttbiten sag inte alls dum ut!

    SvaraRadera