tisdag 11 maj 2010

Middag efter träning

Förut (innan LCHF) när jag hade tränat så hände det ofta att jag inom ca 40 minuter efter att jag var klar med träningen höll på att svimma av hunger och lågt blodsocker!
Lösningen på det var att äta t ex spaghetti och köttfärssås, för det var ju bra med pasta när man hade tränat, eller hur:-)? Och gärna en banan innan det. Eller en banan före träningen.
När jag sen åt middag kunde jag äta hur mycket pasta som helst nästan utan att känna mig mätt. Insåg att jag nog åt fler kalorier än de jag förbränt när jag hade tränat men det är svårt att sluta äta när man är riktigt hungrig!

Nu känns kroppen mycket lugnare. Några valnötter före träningen, några valnötter efter träningen. Inga blodsockerfall trots att det tog över en timme till middag och trots att jag bara ätit en sallad till lunch.

Och idag serverades en "LCHF Spaghetti och köttfärssås" som då blir:



Köttfärssås med smörstekt vitkål.
Och lite färskriven parmesanost ovanpå är ju inte fel.

3 kommentarer:

  1. Hur brukar du göra din köttfärssås?
    Det är nämligen så att jag älskar att laga mat, experimentera fram nya rätter och testa på massa annorlunda mat. MEN en så vanlig och "enkel" sak som köttfärssås, lyckas jag banne mig aldrig riktigt med!

    SvaraRadera
  2. Men vad smart med stekt vitkål. Måste jag testa!!!

    SvaraRadera