Powered By Blogger

torsdag 6 maj 2010

Skam den som ger sig

Min pajdeg blev ju inte direkt någon succé att skryta om förra gången jag gjorde paj...

Idag var jag sugen på en Ost & Skinkpaj. Kunde ju gjort det enkelt för mig och bara gjort den helt utan pajdeg, för det funkar ju faktiskt perfekt! Enkel och snabb mat.
Dock ville jag testa om man inte kunde få till en bra pajdeg och jag gjorde enligt följande idag:

Ost & Skinkpaj
Recept 4 personer

Pajdeg

100 g smält smör
2 dl Pofiber
1 dl mandelmjöl
1/2 tsk bakpulver
En nypa salt

Fyllning:

4 ägg
3 dl ost
2 dl vispgrädde
1 dl mjölk
Salt, vit & svartpeppar och lite paprikapulver
Skuren rökt skinka


Tryck ut pajdegen i en pajform. Förgrädda på 150 grader ca 10 minuter.

Häll skinkan i pajen, och häll över fyllningen.
Grädda ca 20 minuter på 225 grader.



Mycket bättre den här gången! Degen kändes mer som pajdeg och Pofibret gjorde att den höll ihop.

1 kommentar:

  1. Den såg ju riktigt läcker ut.... Ska testa hemma själv... Hittade en bra sida där en tjej skrivit en liten bok om LCHF,"mamma äter inget vitt" i pdf-format som man kan printa ut. Den var verkligen intressann. Väl värd att kika in på./Anki
    http://www.markazits.com/index.php?option=com_content&view=section&id=5&Itemid=237

    SvaraRadera