Powered By Blogger

lördag 8 maj 2010

Mera frukost

På helgen brukar jag äta en extra stor frukost så man står sig extra länge om man ska iväg och göra saker e tc.
Förut brukade jag försöka lösa det genom att äta en smörgås extra om jag visste att det var långt till lunchen, men den metoden fungerade inte så bra, tyckte jag var lika hungrig oavsett om jag åt två eller tre mackor...

Om jag däremot äter som idag:



Scramled egg 2 st med en klick smör
En klick Philadelpiaost
4 småtomater

Kaffe med gräddmjölk

Ca 1 dl yougurt med vaniljpulver och hallon


så vet jag att 5-6 timmar till nästa måltid är inget problem!
Förut var det ca 4 timmar och sen blodsockerfall, inte roligt!

Apråpå träningsvärk och LCHF (att jag hört att vissa upplevt att de fick mindre träningsvärk) så måste jag säja att, Nej, så blev det inte för mig:-)...
Mina ben har varit superstela efter min premiärjoggning, men på det igen bara så går det ju över:-)!
Ha en skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar