Powered By Blogger

torsdag 29 juli 2010

Ibland får man åka långt för att hitta det som är nära...

Äntligen har jag hittat Ekologiska ägg i större förpackning än 12-pack! Jag fick åka ända till Ica Kvantum i Sala för att hitta det men vad göra en regnig dag:-)?!
Ett 18-pack för 47 kronor, helt okej pris. Förvisso dyrt mot de ägg som är icke ekologiska men jag glädjer mig åt att det blir nyttigare för mig och för hönsen!

Jag har en känsla av att efterfrågan på ekologiska ägg generellt är större i Stockholm än på "landet" (ta inte det här fel nu, ni "på landet":-)) för i många småbutiker jag varit i ute på landet nu i Uppland/Västmanland finns inte ens ekologiska ägg. Även fast det uppenbarligen finns gårdar med ekologisk uppfödning nära.
Så varför hittar jag inga ekologiska ägg i Stockholm i de vanliga matbutikerna som är större än 12-pack?
Jag undrar...

Nu blir det mys med tidning, parmesanchips och ett glas rött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar