Powered By Blogger

torsdag 15 juli 2010

Lasagneprov NO2

Jag har ju tidigare testat Lasagne med ett OK resultat. Men man vill inte ha OK, man vill ju ha perfekt:-)
Så idag testade jag, inspirerad av Birgitta, att göra Lasagne med vitkål istället. Mycket, mycket bättre!
Dock kvarstår jakten på en perfekt ostsås, jag gjorde ostsås med ägg, creme fraiche, fetaost och prästost, men min personliga åsikt är att det blev lite för..."äggigt" för jag vill ha det lite mer såsigt.
Så planen till nästa Lasagneomgång är att göra en ostsås på 2 dl grädde, 2 dl mjölk, 2 dl riven ost och 1 ägg.
Dock var den förvällda vitkålen istället för lasagneplattor en succé, blev superbra!
Och vikål är en superbra grönsak, det är otroligt nyttigt!
Och så gott att smörsteka eller gräddstuva... Och nu även att göra Lasagne av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar