Powered By Blogger

fredag 2 juli 2010

Mer LCHF i familjen?

Igår gjorde jag en jättegod röra till min omelett.

Köpte skinka på bit och skar den i små bitar tillsammans med gurka skuren i små bitar. Sedan blandade jag i majonnäs och creme fraiche och kryddade med lite svartpeppar.
Funkade bra i wraps,(Picknick i helgen?) men passar också bra till en avocado eller till ett par kokta ägg.

Dock är bilden något annat, nämligen pappas middag. Får riktigt fina LCHF-middags-bilder från honom då och då, men jag undrar lite vad som finns på tallriken de dagar jag inte får bilder, haha!

Här är i alla fall en mumisig middag bestående av fläskkarré och tsatsiki och lite färgglada grönsaker.
Kanske lite för fettsnålt men en bit gott kryddsmör på köttet gör det till en perfekt middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar