Powered By Blogger

lördag 24 juli 2010

Kan man vara ostberoende?

Jag har alltid älskat ost. Och jag har (för) lång tid haft dåligt samvete när jag ätit ost för det är ju "fett och onyttigt". I alla fall alla goda ostar. Så då har vi ofta köpt plastiga lågfetts-ostar. Men de är ett så dåligt och sorgligt alternativ till riktig ost att jag faktiskt slutade med ost helt ett tag och bara åt skinka och philadelphiaost på mackan...
Har alltså lite att ta igen nu:-)!
Lagrad Prästost är en väldigt god och användbar ost tycker jag.
Idag användes den till "Hasselbackschampinjoner".Åt den goda Äpple/Curry-såsen igen. Den är fantastiskt god till kyckling!
Jag stekte kycklingen (inget grillväder idag tyvärr) och champinjonerna skar jag skåror i där jag stoppade ner skivor med prästost. Sedan penslades champinjonerna med lite smör och så lite havssalt på.
In i ugnen på 200 grader ca 10-15 minuter. En skiva prästost blev det på kycklingen också...:-)

1 kommentar:

  1. Jag tror helt klart att man kan vara ostberoende ja!=)) Jag är nog det...går å botaniserar i osthyllan precis som ungarna väljer lösgodis!=)) Ost ger så god smak på mat och det är gott att äta som det är! MUMS!! Å just prästost är en av mina favoriter.=)

    SvaraRadera