Powered By Blogger

måndag 26 juli 2010

Lunch!?

Hur många gånger man "ska" äta om dagen diskuteras ibland inom LCHF. För man ska inte äta efter klockan utan när man känner sig hungrig.
Jag känner mig hungrig tre gånger om dagen och äter därför tre gånger om dagen. Inte lika mycket varje gång, men dock sätter jag mig ner och intar någon slags måltid tre gånger. Frukost och middag är bas, vad det blir till lunch är inte jätteviktigt eftersom jag grundat med en bra och stadig frukost.
Jag skulle säkert kunna hoppa över lunchen om jag åt ett ägg och 50 g smör till när jag äter frukost, men jag tycker det är en trevlig social stund på jobbet att luncha och ett trevligt avbrott även på semestern.

Dock är det en otrolig känsla att veta att man KAN hoppa över ett mål utan att få blodsockerfall om man ätit ett stadigt mål mat innan!
Det funkade aldrig MED kolhydraterna när jag försökte äta en extra macka till frukost och ändå blev lika hungrig till lunchen!
Igår blev lunchen (på utflykt) en kopp kaffe med vispad grädde och två babybel.
Tack vare den stadiga frukosten funkade det bra!
Annars blir luncherna nu på semestern ett "spännande" ihopplock av det som finns i kylen...
Salami, philadelphiaost, skinka, ägg med skagenröra.. Men mätt blir man och gott är det också:-)!

1 kommentar:

  1. Det tycker jag är så fascinerande! Att om man "råkar" äta lite för mycket en måltid med LCHF då dröjer det bara lite längre innan man blir hungrig nästa gång. :)

    SvaraRadera